חיפוש

שתפו עם חברים:

קטניה / Catania
סיציליה, איטליה / Sicilia, Italy

קטניה היא העיר השניה בגודלה בסיציליה, אחרי פלרמו.

החלטנו לשהות בקטניה ביום הראשון והאחרון. הגענו לסיציליה בשעות הבוקר המוקדמות ולא רציתי לקחת רכב שכור כדי שלא אנהג עייף. גם בחזרה איני אוהב להתעכב בגלל פקק או תקלה ולכן אני מעדיף להגיע מוקדם יותר.

מוניות

משך הנסיעה לעיר, במונית, הוא כ- 20 דקות והמחיר במונית מהשדה הוא כ-23€.

בהזמנת נהג שיחכה לכם בשדה, המחיר קופץ ל-37€. אם תשאלו אותי – שווה.

נסיעה לטאורמינה או חזרה, במונית, עולה סביב 120€.
שימו לב שבשה התעופה יארבו לכם נהגים שקודם כל יכניסו אתכם למונית ויתחילו בנסיעה, ואולי גם יפעילו מונה. מציע לא להתפתות. לא למהר ולסכם מראש את הכל (התשלום כולל גם את הנסיעה בכבישי האגרה).

לינה

duomo suites & spa (Via Giuseppe Garibaldi, 23)  287€

המלון קרוב מאד לדואומו ולמוקדי ענין נוספים (לכתבה מפורטת על המלון – לחץ כאן)

אוירה

אוירה של עיר שוקקת ותוססת. יש הרגשת אי סדר מאורגן בו משאית יכולה לעמוד לפרוק סחורה ולחסום אוטובוס שיתחיל לצפור עד שנהג המשאית יגיע ויפנה את הציר.

הרבה אנשים ולמרות זאת, כמעט אין צפיפות.

אמנים עצמאיים עוברים ממקום למקום, מנגנים או שרים קצת וממשיכים למקום הבא בו יתנו את ההופעה הקצרה. גם בלילה. את האקורדיוניסט הזה ראינו במקומות נוספים וכן גם זמר אופרה ששר א-קפלה.

בלילה, בדרך חזרה מהמסעדה למלון, שמענו מוזיקה מתנגנת לה בקול רם.
ככל שהתקרבנו ראינו בכיכר, די מרכזית ליד אחת המסעדות D.J המקפיץ את הסועדים/רוקדים.

המשטרה למען האזרח

אשה נכה בכסא גלגלים הייתה נסערת, ירדה לכביש ועשתה בלגן, צעקה ועיכבה את התנועה.
רכב משטרה הגיע. השוטרים ירדו, חבשו יפה את הכומתות, אחד התכופף כדי לשוחח עם איתה בגובה העיניים,
שאל אם היא רוצה מים והציע לה לשתות ודובב אותה בסבלנות אין קץ, למרות שיכלו בקלות להזיז אותה ולפנות מקום לתנועה.

נקודות ענין

המרכז העתיק – CENTRO STORICO: מבחינת התייר, המרכז העתיק, הוא מרכז העניינים ובו נמצאים האתרים המרכזיים.

כיכר הדואומו – PIAZZA DEL DUOMO: מבחינתי, המרכז שכל הנקודות המעניינות נמצאות בטווח הליכה

הדואומו – BASILICA CATATTEDRALE DI SANT'AGATA: האטרקציה המרכזית בכיכר, מולכם, ממזרח לכיכר – הדואומו, הכנסייה המרכזית (יש נוספות כמובן). כניסה בחינם. סיבוב קטן ומבינים עניין. המקום יפה ומרשים.

כנסייה – CHIESA DELLA BADIA DI SANT' AGATA:  משמאל לדואומו תמצאו כנסיה נוספת שרבים עולים לגג לתצפית. אנחנו לא עלינו, בגלל חוסר עניין.

מיזרקה – FONTANA DELL'AMENAN:  מיד בכניסה לכיכר, מימינכם (דרום) תראו מיזרקה לא גדולה. מקום יפה לצילום

מיזרקת הפיל – FOUNTAIN OF THE ELEPHANT: מיד בכניסה לכיכר, משמאלכם, נמצאת מזרקת הפיל.
הכיכר או המיזרקה היו בשיפוץ אבל אפשר היה להציץ ולראות. אולי יש סיפור מעניין מאחורי המיזרקה אבל כשלעצמה ???

שוק הדגים – STORICO MERCATO DEL PESCE DI CATANIA:  אם תלכו מהכיכר ימינה (דרומה) תעברו דרך גינה קטנה שבדרך כלל מלאה דוכנים של מזכרות שונות, לא ברמה גבוהה, ואז תגיעו לרחבה קטנה ליד גשר עתיק. שם תמצאו את דוכני שוק הדגים.

השוק משתרע על מספר קטן של רחובות, ויש/ בו גם קצת ירקות, והרבה מסעדות שרובן מוכרות את שלל היום עד שהוא נגמר ואז הן סוגרות. יש במקום מספר מסעדות הפתוחות גם בערב.

המקום תמיד מלא וגדוש באנשים שנראה שהם נהנים מהחיים..

רחוב אטנה – VIA ETNA:  בכל הספרים או הכתבות תיקראו שזהו הרחוב הראשי מלא חנויות מעניינות. גם אנחנו כמובן הלכנו לאורכו. רחוב רחב, מרגיש כמו מדרחוב כי הוא, לפחות בחלקו, מוגבל בכניסת רכבים אבל עדין נוסעים שם, אז לכו על המדרכות.

כשמביטים ימינה ושמאלה רואים חצרות יפות ובתים עתיקים ומרשימים, אבל לא משהו שחובה לראות.

בואו נסכם שהרחוב יותר ארוך מאשר מעניין.

כיכר סטסיקורו – PIAZZA STESICORO: הכיכר נחלקת על ידי רחוב ויה אטנה. בחלקה הימני פסל שיש יפה ואחריו, ברחוב via s. Gaetano alla grotto, תמצאו "שוק פשפשים", שאין מה לראות בו.

בחלקה השמאלי, נחבא אל העין, שרידי תיאטרון עתיק.

כיכר ויצנזו בליני – PIAZZA VINCENZO BELLINI: מצפון לכיכר נמצא רחוב ויטוריו עימנואל (יש כזה בכל עיר).
לכו מזרחה ופנו שמאלה ברחוב לנדולינה-via Landolina, בהמשך תגיעו לכיכר יפה שבמרכזה פסל.

הכיכר נקראת על שם המלחין, בן קטניה, וינצנזו בליני שהלחין לא מעט אופרות. במערב הכיכר התיאטרון על שמו.

אוכל ושתייה

המרכז והרחובות הסמוכים לו מלאי מקומות אוכל מכל הסוגים. אנחנו ביומיים שהיינו הספקנו לדגום רק מעט מן המעט ואתם מוזמנים לנסות את מזלכם.

שולחנות מקומות הבילוי נמצאים על הכביש, האנשים חוגגים, ולמי שמותר לנסוע (אוטובוסים, מוניות מיוחדות וכו') – חובת הזהירות עליו.

בתי קפה

קפה הדואומו – CAFFE DEL DUOMO E RISTORANTE: (Piazza del Duomo, 11/12/13) מול הדואומו ומזרקת הפיל קפה תיירותי. ישבנו בוא לקפה קטן וגלידה לימון (3€)

קפה גלידריה דון פפינו – DON PEPPINU: (Via Etnea, 20)

התמונה מאתר google maps

בתחילת רחוב אטנה תמצאו חנות קטנה, מבריקה מניקיון ורוב הזמן מלאה. יש כאן גלידה מצוינת לקנות וללכת.

יש בפנים רק 2 שולחנות לישיבה. הגלידה מצוינת, במיוחד הווניל (2 כדורים בגביע 7€)

הזמנו גם אמריקנו (2€) קפוצ'ינו (2€) שהיו נהדרים, וגם העוגיה שליד. וקנולו ממולא גלידה (4€)

קפה פרסטיפינו – PRESTIPINO CAFE:  (Via Etnea, 38)

כששאלנו את פקידת הקבלה היכן אפשר לשתות קפה טוב על הבוקר היא המליצה על המקום.

מקום מרכזי, שולחנות בחוץ. בדרך כלל די מלא אבל מצאנו מקום.

בפנים מזנון גדול מלא וגדוש עשרות מיני מאפה מזמינים.

הזמנו 2 קפוצינו (5€), כוס יין אדום (5€), קנולו ריקוטה וקנולו שוקולד (3€), עוגה (2€), טוסט פטה (4€)

הקנולו הקטן היה מצוין, לצערי, יתר הקנולו שאכלתי בסיציליה לא הגיעו לרמתו. העוגה טובה, למי שאוהב את הסוג הזה,
היין פשוט ונחמד והקפוצ'ינו בגודל שאצלנו נחשב קטן ואצלם זהו הסטנדרט.

שילמנו 19€ על הכל ויצאנו מוכנים להמשך היום.

מסעדות

מסעדה לה פיצולריה – LA PIZZOLERIA (Piazza Mazzini,1)

פיצרייה במיקום מרכזי ברחוב המוביל לדואומו. את ארוחת הצהריים הראשונה לנו אכלנו שם.

למי שעייף ורעב, בקטנה.

(לכתבה מפורטת על המסעדה – לחץ כאן)

מסעדה טנטיקיאה – TANTIKKIA (V. Gisira, 28)

פקידת הקבלה במלון שלחה אותנו למסעדה שנמצאת ממש מאחורי המלון.

אכלנו בערב הראשון. היות והיתה חווייה נהדרת, הזמנו מקום גם ליום האחרון בסיציליה

(לכתבה מפורטת על המסעדה – לחץ כאן)

מסעדת דגים שירוקו – SCIROCCO SICILIAN FISH LAB:  (Piazza Alonzo di Benedetto, 7)

מסעדת שירוקו השתלטה על רחוב קטן בשוק הדגים. מלא שולחנות בחוץ ויש גם חדר.

את האוכל מזמינים באחד משני מקומות, בכל אחד מקצוות הרחוב. תפוש שולחן, המתן בסבלנות והאוכל יגיע. זהו אוכל רחוב במיטבו. טרי טרי, טעים ובזול.

סלט תמנונים עם תפוחי אדמה וזיתים, סלט קוד, שומר ותפוזים, קונוס פיש אנד צ'יפס ושליש בירה. סה"כ (20€).

05/24

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.