חיפוש

שתפו עם חברים:

אלברובלו – alberobello
מחוז פוליה, איטליה

אומרים שאלברובלו היא בירת הטרולי בדרום איטליה. בטרם אתאר את המקום אגיד ששווה להקדיש לעיירונת הזו לפחות חצי יום.

מה זה טרולי

בתי טרולי. צילום מאתר booket

טרולי ברבים (טרולו ביחיד) הם בתי אבן חד קומתיים, לא גדולים, עם גג עגול חרוטי מאבנים. יש מספר גרסאות מדוע אך לא ניכנס לזה כאן.

ככל שמתקרבים לאלברובלו מתחילים לראות יותר ויותר בתים בסגנון זה. משום מה, הבתים הפשוטים האלה שובי לב ויפה להסתכל עליהם.

לדברי בעל הצימר שלנו, כל הטרולי הם "אוריגינל". ניתן לשפץ טרולו קיים אך לא לבנות חדש ולכנותו "טרולו".

לינה

יש בכפר מספר רב של חדרים בבתי טרולי. אנחנו חיפשנו משהו יפה אבל עם חדר גדול ומרווח (כזכור, רוב הטרולי הם בתים קטנים).

הצימר בו בחרנו להתמקם היה בטרולו משופץ למשעי בשם  milestones – trulli & more

צימר חדש בטרולי ישן, אך משופץ למשעי

היה צריך להודיע לבעל הצימר כחצי שעה לפני, מה שאני, כזכור, לא אוהב, אבל כשמדובר על צימר ולא על מלון – אפשר להבין ולקבל. היות וההגעה תוכננה לשעה סבירה ביום לא ראיתי בעיה.

הצימר נמצא על אחד הרחובות המרכזיים בכפר אבל אין הרבה רכבים וברגע שסוגרים את הדלת השקט מוחלט.

פביו בעל הצימר, התגלה כ"ילדון". בחור הצעיר העובד בעוד 2 עבודות כדי לממן את לימודיו בקולג'. היה מאד שירותי והפגין רצון לעזור.

פביו הבטיח שיש חנייה חופשית ליד הצימר ואכן כך היה.

מבט מהסלון על חדר השינה וחלק קטן מהמטבח. כמו כן, בסוף, הדלת לפטיו הפרטי שלנו

הטרולו שלנו כלל סלון מרווח. חדר שינה, עם מקום למיטה בלבד, פתוח לסלון. מטבח מרווח ומצויד. חדר שירותים גדול מאד ומרפסת אחורית גדולה עם שולחן, כסאות ושמשיה.

המטבח כלל את כל הציוד ההכרחי אבל מבחינת תוספות מזון, לא היו לחם, גבינה או ריבה אלא רק מספר קפסולות קפה. הבעלים טען שאלה החוקים למקומות אירוח שאינם בתי מלון.

יש אפשרות לארוחת בוקר באחת מכמה מסעדות שהבעלים נותן אליהן שובר. כמובן שאם תרצו לקנות אוכל ולהכין בעצמכם במטבח – גם זו אפשרות מצוינת.

קצת על אלברובלו

האזור המוניציפלי המסומן במפות הוא די גדול אבל הכפר עצמו, לא גדול. מקצה לקצה, קצת יותר מקילומטר.

אזור הטרולי מצויין בגוגל מפס כ- trullis zone. נמצא בחלק הדרומי, ממוקם על גבעה ועליה מקבץ גדול מאד של בתי טרולי בכמה רחובות שתי וערב. זהו אזור תיירותי מלא חנויות עם מספר מסעדות וברים. (אזור הטרולי – google maps)

היות ורוב הכפר ימצא מצפון לאזור הטרולי סביר שתגיעו מכיוון זה. אנחנו, את 400 המטרים בין הטרולו שלנו לאזור עוברים ב-10 דק של הליכה ברחוב מלא בתים וטרולים אך ללא אופי מיוחד.

המזרקה לפני רחבת התצפית על אזור הטרולי

עד שמגיעים ל- "piazza del popolo". כיכר יפה וממנה ממשיכים דרומה עד למזרקה קטנה ויפה.

בקטן במרכז התמונה על רקע השחור נמצא הסוס – גדול הרבה יותר במציאות

מי שיעמוד שם ויביט רחוק ימינה, יראה פסל גדול של סוס – ללא שום הסבר נוסף. התקדמו עוד מספר צעדים אל צד כנסיית "saint lucia" והגעתם למרפסת תצפית נהדרת הנותנת במבט אחד מקצה לקצה את אזור הטרולי המרשים.

עוד מבט

ירידה במספר מדרגות, חציית כביש ומכאן מתחילים לטפס ולסייר בין הטרולי.

אפשר לסיים את אזור הטרולי בסיור של שעה, אבל מי שירצה גם להיכנס לחנויות יצטרך להשקיע זמן רב יותר. ואם חפצתם לשבת באיזה בר יין או מסעדה – כמו שאנחנו עשינו, הגעתם לחצי יום לפחות.

עץ זית מירושלים

במקום די מרכזי, לקראת עמדת התצפית על בתי הטרולי מצאנו עץ עם שלט זהב מבריק. התקרבנו וראינו שזה עץ זית מהרי ירושלים

אוכל באלברובלו

בר יין il trulleto

במעלה המידרחוב הראשי מצד שמאל

את בר היין הקטן הזה מצאנו במעלה הרחוב התלול, יש לומר. הישיבה בחוץ, מעט שולחנות ומעט חביות יין. על המקומות המועטים הרבה אנשים חלקם יושבים ולחלק שאין מקום, עומדים עם כוס יין ביד.

יושבים במרכז הכביש, נהנים מהאווירה ומשקה צונן

התיישבנו ליד חבית, בשיפוע הרחוב והזמנו את המשקה הלאומי של תיירי איטליה, אפרול שפריץ. הסתכלנו על המשוטטים בסמטת הטרולי, הרהרנו כמה שפר עלינו גורלנו, והעברנו את הזמן עד לתחילת ארוחת הערב. (מיקום – google maps)

ארוחת ערב

la aratro

המסעדה נמצאת ברחוב הראשי של אזור הטרולי. (מיקום – google maps)

הזמנו מקום מראש. באנו מוקדם וראינו את השף, הלבוש בצבעוניות יתרה, יושב רגוע לפני הסרוויס.

המשכנו לטייל והגענו בול בזמן כשפותחים את הדלתות.

המסעדה מורכבת מכמה חדרונים קטנים ומרפסת גדולה, ללא נוף, מקושטת צמחים. היות ומזג האוויר היה נעים, התיישבנו במרפסת והמתנו.

התחלנו בהזמנת בקבוק פרימיטיבו טרולי (18€) ומים מינרלים (3€).

לארוחה עצמה עשינו מיקס של ארוחת טעימות אחת (55€) ועוד פסטה פירות ים (25€)

ארוחת הטעימות כללה צלחת גדולה של פתיחים, סלטים בעברית. עוד 2 מנות ראשונות, מנה עיקרית ולקינוח עוגה שקדים חצי קפואה

לסיכום: מסעדת תיירים אופיינית. איך יודעים – בעיקר בגלל שלצד כל מנה נכתב "אופייני לאלברובלו". האוכל היה ברמת הסביר. אבל האווירה במסעדה טובה מאד. השף מסתובב בין השולחנות ועושה הצגות ויחסי ציבור.

בואו נסכם שהיה נחמד אבל אם היינו נשארים לילה נוסף היינו מחפשים מסעדה אחרת.

ארוחת בוקר

Cosi com'era

כמובן שאפשר לקנות אוכל ולהכין ארוחה מפוארת בטרולו, אבל לא לשם כך התכנסנו. הלכנו למסעדה שבהסדר ארוחות עם הצימר שלנו. בית קפה קטן היושב על כיכר קטנה ומלא אנשים. עומדים בדלפק ומראים למגישה מה אנחנו מבקשים. אפשר לקחת כמה שרצים אבל המבחר לא גדול.

סיימנו עם קפה טוב והמשכנו לטייל

(מיקום – google maps)

05/2022

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.