חיפוש

בארי – bari
מחוז פוליה, איטליה

בארי בלילה – מבט מהמלון

לא הכרתי את בארי לפני, לא שמעתי ולא ציפיתי ליותר מדי. תכננו להגיע, מתי שהוא אחרי הצהריים, לטייל קצת, למחרת לנסוע לטייל במקום נוסף, צפוני יותר, ואת היום האחרון עד לטיסה להסתובב עוד קצת.

רבותי, מהפך. לאחר השיטוט הראשון ביטלנו את הסיור שלמחרת החזרנו את הרכב (בשדה התעופה של בארי) והקדשנו לה יום נוסף ובצדק.

מה עושים בבארי

בארי ביום – מבט מהמלון

העיר העתיקה, נמצאת בקודקוד של בארי, ליד החוף, והיא קטנה מאד, צפופה, עם סבך רחובות קטנים, חלקם מלאי רוכלים וחנויות וחלקם מגורים או בתי מלון. ברוב כמעט המוחלט של רחובות אלה אין כניסת רכב.

העיר עצמה, או החלק המעניין אותנו, ליתר דיוק מיד בצמוד לעיר העתיקה הוא רשת רחובות שתי וערב  שחלקם מדרחובים רחבים ויפים עם חנויות מכל מין וסגנון ולכל מה שתירצו. מי שמחפש קניות ימצא לבטח בבארי את מבוקשו.

נסיעה לסופ"ש בבארי לא תותיר לכם זמן פנוי, ואם יהיה לכם כזה, תוכלו לצאת לטיול קצר לפוליאנו א מרה, מטרה או אלברובלו.

אנקדוטה (והקשר הישראלי): בבארי נמצאת אנדרטה לזכר אנשי הצוללת האיטלקית שירֶה שטובעה סמוך לנמל חיפה במלחמת העולם השנייה ויש סיפור מעניין הכולל מערכות תת ימיות מסווגות לגילוי כלי שייט ופיצוח האניגמה.

היכן ישנים

בעיר יש מגוון גדל של בתי מלון. בגלל רצוננו להיות תמיד במרכז חיפשנו מלון טוב בעיר העתיקה ולא מצאנו, בחיפוש הממוחשב הרגיל.

IH HOTELS BARI – GRANDE ALBERGO DELLA NAZIONI

מלון גרנד אלברגו דלה נציוני – מבט מהחוץ

מצאנו זה מלון 5 כוכבים היושב ממש על הים במרחב של כ- 800 מטר מהעיר העתיקה. הזמנו חדר עם נוף לים

היות וכמו בכל עיר איטלקית קיימת מצוקת חנייה הזמנו שירותי חנייה מהמלון (20€). עוצרים ממש בפתח המלון הבל בוי לוקח ממך את המפתחות וזהו.

המיקום מצוין. יוצא קרוב לכל מקום ועם בונוס של מלון 5 כוכבים.

על הגג יש בריכת שחיה קטנה ונחמדה, למי שרוצה.

לובי

הלובי לא גדול. דלפקי הקבלה מאוישים על ידי 2-3 אנשים כך שכל הזמן יש מישהו זמין לטפל בפנייתך, ככל שצריך. מאט פינות ישיבה שחלקן מופרד במן וילון אוורירי הנותן הפרדה, אינטימיות ופרטיות ליושבים.

החדר

החדר במלון – צילום מאתר המלון

החדר, כמו בתמונות. גדול, עיצוב כמו פלסטיק / רטרו, עם מרפסת ונוף לים. יש הרבה ארונות עם מקום לציוד. משום מה המקלחת, חצי שקופה ולא בחדרון נפרד. משונה אך לא מפריע.

חדר האוכל

חדר אוכל מרווח עם נוף לים

בקומה העליונה שבמלון, חדר אוכל מרווח מאד. ארוחת בוקר בסגנון מזנון (בופה) עשיר מאד מאד. אין לחץ על המזנון ותמיד כל המגשים מלאי כל טוב.

אפשר למצוא מקום בחלל הפנימי ליד החלונות המשקיפים לנוף או ממש במרפסת החוץ על כל הנוף של הים ובארי לפניך..

השרות

כמו במלון 5 כוכבים – טוב מאד.

שמתי לב שבעלי התפקידים במחלקת מזון ומשקאות לא מתחלפים והם במקום מבוקר עד לילה. לא התביישתי ושאלתי אותם והתשובה הייתה כי אין מספיק כח אדם אז כולם נותנים כתף, כולל המנהל.

בצהרי היום השני גילינו בעיה במזגן. דיווחנו לקבלה ותך מספר דקות הגיע איש אחזקה שלא הצליח לסדר את התקלה. מהר מאד קיבלנו טלפון המתנצל והם מציעים לנו לעבור חדר. ארזנו מהר ומסתבר שנשלח אחד העובדים לסייע לנו בסחיבת המזוודות בין החדרים. כשחזרנו בערב לחדר החדש, חיכתה לנו שם חבילת שי מהמלון כפיצוי על עוגמת הנפש.

מקום נמדד באייך הוא מטפל בתקלות לא צפויות ובמלון הזה התמודדו הכי טוב שאפשר.

מיקום המלון google maps:

אתר המלון:

היכן אוכלים

Ristorante polvere di stelle

שולחנות המסעדה פנים וחוץ. צילום מאתר המלון

אנחנו אוהבים בערב לקחת פסק זמן מההתרוצצות במהלך היום ולמצוא מסעדה עם יין ואוכל טוב. מסעדות של בתי מלון אנחנו פחות מעריכים.

חדר האוכל של המלון הופך בשעות הערב למסעדה הפתוחה לקהל הרחב עם תפריט יוקרתי. לכן קצת חששנו אבל בערב האחרון שלנו היינו קצת עייפים אז החלטנו להמר.

המסעדה נקראת על שם סרט משנת 1973, לא שזה משנה משהו, רק שתדעו (ניתן למצוא ולראות את הסרט באינטרנט).

התפריט כלל לא מעט מנות פירות ים. פסטות ועוד. מי שהדריך אותנו ברזיו היה מנהל מחלקת מזון ומשקאות, שתגבר את הצוות.

לפתיחה קיבלנו קוקטייל הבית, ללא חיוב. התחלנו באנטיפסטי ירקות בגריל (6€) המשכנו בפסטה עם לובסטר (25€) ומיקס פירות ים מטוגנים (22€). קינחנו בסורבה (6€) ופירות טריים חתוכים (8€). יחד עם בקבוק שרדונה (20€), מים מינרלים (4€) וקופרטו (5€) החשבון הגיע לסכום "עתק" של 112€. המנות גדולות, טעימות, שירות נפלא, נוף של בארי בלילה, בקבוק יין טוב וכל זה תמורת פחות מ-400 ₪ במסעדה במלון 5 כוכבים.

osteria sopravento

מקום טוב לשבת לאכול לאחר שיטוט בעיר העתיקה, או כהכנה אליה

הרחב המבדיל את העיר העתיקה מהחדשה הוא רחוב Corso Vittorio Emanuele  והוא מלא מסעדות רחוב תיירותיות. ישבנו באחת מהן, מקום לא יקר עם שרות טוב.

מיקום המסעדה google maps

Le muse e il mare

מסעדה טובה שנחבאת מאחורי קפה/פיצריה. צילום אתר המקום

חיפשנו עוד מסעדת פירות ים טובה מצאנו אחת עם ביקורות טובות ונראתה יפה בתמונות.

הגענו למקום ולא מוצאים את המסעדה אלא משהו שנראה כמו פיצרייה או מזנון מהיר. רק לאחר מספר דקות ושאלות הבנו שיש כאן בית קפה שאם נכנסים ועוברים דרכו מגיעים למסעדה שאכן נראית כמו שצריך.

בעיה נוספת שנתקלנו בה הייתה שאיש מהצוות, למעט אחד, אינם דוברי אנגלית ולא ניתן לתקשר איתם. אז המלצר הוצמד אלינו בכל מהלך הארוחה, כך שהשרות היה נפלא וגם האוכל לא רע בכלל

מיקום המסעדה google maps:

המלצה שלילית – doa23

בין המלון לעיר ראינו מסעדה קטנה בעיצוב מיוחד אז נכנסנו אליה לארוחת צהרים.

השרות היה איטי. את האוכל לא אהבנו. והמחיר היה גבוה

משהו טוב לסיום – pescobar

כאן מקבלים סנדוויץ דגים מעולה – חובה

ליד המסעדה שפחות אהבנו מצאנו את מזנון האוכל המהיר הטוב ביותר שנתקלנו בו.

זה הסנדוויץ. צילום אתר המסעדה

פירות ים בלחמנייה כמו שרצינו כל הטיול היה לנו כאן ליד המלון, מתחת לאף.

לקחנו 2 סנדויצ'ים עוד קצת מטוגנים בקרטון, ישבנו בלובי של המלון, הזמנו מהבר 2 כוסות יין לבן. יופי של ארוחה. גם משביע וטעים רצח.

מיקום google maps:

05/2022

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.