חיפוש

שתפו עם חברים:

טיול בדרום איטליה
מנאפולי עד בארי – ופנינים נוספות בדרך

אל תשאלו למה דווקא דרום איטליה ואולי דווקא משום כך. חבל ארץ פחות מוכר למטייל הישראלי המצוי, אולי משום שאינו כולל "high-lights", אבל אל תטעו יש פנינים רבות באזור בכל הקשור לאווירה, נופים ואוכל.

הטיול שלנו תוכנן כך שיהיה רגוע, ללא לחץ זמן, עם מלונות טובים – טיול כיפי.

בכתבה זו תמצאו את המסלול. היכן שמצאתי לנכון הרחבתי בכתבות נוספות, עם הפנייה מתאימה.

יש כמובן המון מקומות שכלל לא הגעתי אליהם או פספסתי מחוסר ידע או זמן אבל, ככה זה בטיול.

יש המון "חוסר הסכמה" על טיב האוכל האיטלקי. רבים טוענים שהאוכל האיטלקי בישראל טוב יותר, לכן אני ממליץ לפעול בשיטה שלי. לסמן את המקומות והמסעדות שקראתם עליהן ביקורות טובות אך לא להתאמץ יותר מדי להגיע אליהן ולא לחכות שעות בתור אלא אם התור הוא חלק מהחוויה (והיה כזה מקום בנפולי, עליו תוכלו לקרוא בהמשך).

יום 1-2: טיסת לילה ויום שלם בנאפולי

רחוב טיפוסי בנאפולי. מתוך ynet, צילום אבי קורן

נחיתה סביב 23:30. בגלל שעת ההגעה הזמנו מראש הסעה באמצעות חברת "טרנספרומא". כמובן שהנהג לא חיכה (איטלקים – פיאנו פיאנו). ווטצאפ למתאם הישראלי שלנו שבדק למה הנהג מתעכב ותוך 5 דקות הוא הופיע. הדרך למלון, אללה יוסתור (יפו בלילות). יורדים מהמונית בכיכר חשוכה, מתבייתים על המלון ארט ריזורט פיאצה קריטה / "art resort piazza Carita" והולכים לישון.

למחרת חורשים את נפולי, ברגל. עיר מלאת אנרגיה שכיף לטייל בה, למרות החום.

מדרחובים, חנויות, כנסיות, מסעדות, פיצה אחת טובה ומסעדת פירות ים חלומית.

מסעדת לה קנטינלה בנאפולי

על העיר, המלון והמסעדה – פירוט בכתבה נפרדת.

יום 3-4: דרך אמלפי (פוזיטנו, אמלפי, ראוולו ובחזרה)

בתכנון הטיול, היינו מוכנים לוותר על נאפולי (וטוב שלא) אך לא היינו מוכנים לוותר על נסיעה, פעם נוספת, באחת מדרכי הנוף היפות והמצולמות העולם – דרך אמלפי והעיירות המשובצות לארכה.

קפיצה קלה לשדה התעופה לקחת את הרכב – הוזמן מראש דרך "הרץ" (כי בעיר אין נקודות השכרת רכב).

דרך אמלפי

משך הנסיעה מנאפולי לפוזיטנו הוא כשעה וחצי. הדרך מתחילה בכביש מהיר שבשלב מסוים נכנס לרשת מנהרות עד לסורנטו, עיירה יפה ושווה ביקור בפני עצמה.

הכיכר המרכזית בסורנטו

בנסיעה הקודמת שלנו, לא הייתה המנהרה ונסענו לפחות שעה נוספת בפקקים של ערי החוף הקטנות שלפני סורנטו (Vico equense, Piano di sorento, Sant'angello, ועוד). דרכים צרות בנופים יפים ושווה לשקול להאריך את משך הנסיעה, במיוחד אם תחליטו לעצור גם בסורנטו.

אנחנו כבר היינו שם, אז לא התעכבנו והמשכנו לפוזיטנו, נסיעה של עוד כחצי שעה באחת הדרכים היפות בעולם – דרך אמלפי.

פוזיטנו – מראה אופייני

הכפר פוזיטנו – כביש אחד ארוך ומתפתל, חוף ים קטן ועמוס, מלא תיירים. ונוף, אחד היפים והמצולמים בעולם – פירוט בכתבה נפרדת

מלון לה בוגונוויל בפוזיטאנו

מגיעים למלון לה בוגונוויל / hotel la Bougainville ומתחילים לשוטט בעיר – פירוט בכתבה נפרדת

חוף אמלפי

למחרת, יום טיול  לאמלפי וראוולו. מקומות ידועים שכולם מהללים וכולם יגידו לכם שחייבים להיות שם (כמו ארמון בקינגהאם למשל) – או שלא.

הנוף בראוולו

רק אחרי שתהיו שם, תחליטו בעצמכם ואל תייעצו לאחרים כי ממילא ירצו לראות בעצמם (אמרנו ארמון בקינגהאם)  – פירוט בכתבה נפרדת

יום 5: מטרה / Matera

מטרה – אחת הערים העתיקות בעולם

מטרה נמצאת במחוז בזיליקטה, ממש בדרום איטליה ומזרחה, קצת לפני תחילת עקב המגף האיטלקי המפורסם.

עיר לא קטנה עם חלק מודרני וחלק עתיק. עיר יפיפה ומיוחדת. סצנת הפתיחה של הסרט "לא זמן למות", אחד מסדרת ג'יימס בונד,  צולמה בעיר. סרטים נוספים ידועים שצולמו בעיר שמדמה עיר מתקופת התנך הם בן חור, הפסיון של ישו (מל גיבסון) ואפילו הבשורה על פי מתאוס של פאוזוליני.

מלון פלאצו דלה פונטנה / palazzo della fontana היה בסיס מצוין ליציאה "לשטח. שווה ביקור? כן בהחלט.

על העיר – פירוט בכתבה נפרדת

יום 6-7: לצ'ה / Lecce וסיור בערי החוף עד הכף הדרומי

כיכר הדואומו בלצ'ה

לצ'ה היא עיר מרכזית באזור הדרום בחבל פוליה. המרכז העתיק שלה הוא רשת של מדרחובים מלאים וגדושים חנויות ומסעדות וציוני דרך היסטוריים כגון אמפיתיאטרון רומי משומר היטב, בזיליקת סנטה קרוצ'ה, כיכר הדואומו ועוד.

הנסיעה בדרך המהירה ביותר ללצ'ה תימשך כשעתיים שרובן בדרכים בין שדות ובחלקם המהירות מוגבלת עקב עבודות בכביש המצמצמות את המסלולים.

בחרנו בלצ'ה, בין היתר, כי היא במיקום שאיפשר לנו גיחה לטיול יום לנקודה הדרומית ביותר בעקב המגף. על העיר והטיול – פירוט בכתבה נפרדת

בחרנו בצימר טרנטה סוויט / taranta suite הנמצא במיקום מעולה והתברר כמעולה מכל הבחינות – פירוט בכתבה נפרדת

המלון בלצ'ה – טרנטה סוויט. הפתעת הטיול. תמורה נהדרת למחיר

את אחר הצהריים ניצלנו לסיור בעיר ולמחרת יצאנו דרומה לנקודה הדרומית ביותר בעקב המגף האיטלקי

יום 8: אוסטוני (העיר הלבנה), סיסטרינו, מרטינה פרנקה, לוקורוטונדו, אלברובלו

היעד היום הוא אלברובלו / Alberobello – בירת בתי הטרולי. מצפה לנו יום של נסיעה בין עיירות קטנות שדי דומות האחת לשנייה. אם צריך לשרוף זמן אפשר ורצוי בהחלט לעשות עצירה של עד שעה וחצי בכל מקום.

אוסטוני / ostuni: לא מצאנו חנייה קרובה לעיר העתיקה אז פשוט המשכנו.

סיסטרינו / cisternino: עיירה קטנה על גבעה, טיפוסית לאזור. העיר העתיקה כמובן על ראש הגבעה.. סמטאות קטנות. באחת הכיכרות אנדרטה מתקופת מלחמת העולם עם גבורת אנשי הכפר. סמטאות קטנות ומטופחות.

קפה קטן על הנוף – הפוגת צהריים בדרך

עצרנו לקפה במקום קטן ונחמד הנקרא  Cremeria History Vignola בית קפה קטן עם מרפסת על הנוף. עוגות טובות ומחיר הוגן. כמעט הכי חשוב יש שירותים נקיים. מיד בכניסה.

מרטינה פרנקה בצהרי יום – עיר נטושה (כולם בסיאסטה)

מרטינה פרנקה / Martina franca: עיר גדולה יותר מסיסטרינו. גם המרכז נראה יפה יותר, גדול יותר ומטופח באותה מידה.

שיטוט ברחובות מביא אותנו לאחת הכיכרות המרכזיות. אנחנו מטיילם בשעות הצהריים ואולי זו הסיבה שהעיר שוממת לה.

אלברובלו – בירת בתי הטרולי – אתר חובה

אלברובלו / alberobello: בשעות אחר הצהריים המוקדמות היגענו לאלברובלו (כזה עוד לא ראיתם). העיר מפורסמת בזכות ריכוז משמעותי של בתי טרולי (טרולו – ביחיד) שבה. – פירוט בכתבה נפרדת

אנחנו מצאנו את מיילסטון / milestones – trulli & more שהיה בטרולי משופץ והיה נעים ונח.

מומלץ להיות באלברובלו לפחות חצי יום. עדיף מהצהרים ועד למחרת, כולל לינה בטרולו.

יום 9: מונופולי, פוליאנו-א-מרה, בארי

גם ביום זה נחלוף ב-2 ערים/עיירות בדרך לבארי.

הכיכר המרכזית במונופולי

מונופולי / monopoli: עיירת חוף. לאחר שלא מצאנו חנייה בכיכר ויטוריו עמנואל ממנה נכנסים לעיר העתיקה, מצאנו מגרש חנייה חינמי רחוק קצת יותר. הלכנו כ-10 דקות עד לכיכר המרכזית. שיטוט קצר בעיר העתיקה, החלטנו שלא משהו מיוחד, היה חם, אז ברחנו מהר.

פוליאנו א-מרה

פוליאנו-א-מרה / polignano a mare: אם יש עיירת נופש קטנה ונראית נחמד ששווה אולי לבלות בה קצת יותר זמן זוהי העיירה.

חיפשנו מקום להפסקת צהרים. ממידע קודם שהיה לנו רצינו להגיע ל-pescaria, קיוסק קטן המוכר דג בלחמנייה ונמצא בכיכר הראשית של העיר "כיכר אלדו מורו".

לפני שהגענו לכיכר הסתובבנו קצת ברחובות העירה וראינו מקום שוקק חיים מסעדות רבות ביחוד ברחובות היורדים אל הים, מלאים אנשים חוגגים ונהנים. קצת קשה למצוא חנייה וחגנו לא מאט סביב הכיכר עד שהתפנה מקום ומיד עטנו עליו.

החוף הסלעי המצולם ביותר בפוליאנו א-מרה

לפני החנות המדוברת השתרך תור ענק אז המשכנו לטייל רגלי. המקום המושך תשומת לב רבה הוא גשר על הכביש ממנו יש תצפית לחוף ים סלעי מלא רוחצים ומשתזפים. אנחנו נכנסנו לסמטאות קסומות מלאות חנויות וטיילנו לאורך מצוקי החוף, מקומות יפים לצילום.

בדרך חזרה ראינו חתן וכלה יוצאים מהכנסייה שליד הכיכר. תזמורת שלמה ליוותה אותם ועשו הצגה לכל התושבים והתיירים. חזרנו לחנות והתור היה עדיין גדול אז המשכנו בדרכינו ליעדנו הסופי, העיר בארי

יום 10-13 בארי / Bari:

המראה של בארי ממסעדת מלון גרנד אלברגו דלה נציוני

עיר חוף טיפוסית הנמצאת במרחק שעתיים טיסה בלבד, שטרם קיבלה את הכבוד הראוי לה.

זהו יעד שיש בו הכל. עיר עתיקה ועיר חדשה, חנויות מותגים רבות וחופי ים. – פירוט בכתבה נפרדת

בכל יום הייתה לנו לפחות פנינה אחת שעליה אסור לוותר.

חזרנו עייפים אך מרוצים.

05/2022

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.