חיפוש

שתפו עם חברים:

לצ'ה – Lecce
פוליה, איטליה

לצ'ה. עיר עתיקה. קצת קראנו ונראה מקום סבבה ל-2 לילות.

הדואומו של לצ'ה

הנסיעה

נסיעה של כשעתיים וחצי ממטרה. התחלנו עם בעיה קטנה. כבר יומיים שברכב נדלקה נורית לחץ אויר בגלגלים. על בסיס מידע מחברים, ידעתי שזה לא בהכרח מסמן בעיה. היות ולא הרגשתי איזו בעיה בהיגוי או בבלימה נסענו. בבוקר כשבאתי לקחת את הרכב מהחנייה ראיתי שאנשי המקום ממלאים אויר באחד הצמיגים. היות ולא אמרו כלום, נסענו. החלטנו לבטל את העצירות שתכננו בדרך ולהגיע היישר ללצ'ה.

הדרך כמו בכל איטליה טובה, נוחה ויפה.

לצערי, דילגנו על יקב società Agricola Masseria Borgo dei Trulli Scarl. היקב מיצר את יין הפרימיטיבו האהוב עלינו אבל בלית ברירה – דילגנו.

לצ'ה עיר די גדולה, עד כדי כך שיש לה אפילו כביש טבעת אבל אנחנו נסענו ישירות למקום הלינה שהזמנו. תיכננו להקדיש את כל אחר הצהריים לסיור בעיר.

תיכננו יומיים לינה בלצ'ה כדי לנסוע לסנטה מריה דה לאוקה, קצה עקב המגף וערי החוף ביום שלמחרת.

לינה

כרטיס הביקור של המלון

הצימר טרנטה סוויט / taranta suite

היה נפלא מכל הבחינות – אני מרחיב על הצימר כי מי שמגיע ללצ'ה ולא לוקח את הצימר הזה, לדעתי מפסיד. (מיקום – google maps)

הזמנו את הצימר שנראה לא רע ובמחיר טוב. אולם היו לי שני חששות. הראשון – השם.  כאילו טרנטה משמעו גרוטאה. השני – צריך להודיע לבעלים חצי שעה לפני הגעה. בעבר כבר הייתה לי בעיה עם מלון בסגנון הזה ואני תמיד מעדיף מקום עם בעלים נוכח או דלפק 24/7.

מבנה המלון. משמאל כניסה לחנייה התת קרקעית. החדרים בקומה שלישית

המלון ממוקם במקום מרכזי אך ברחוב צדדי ושקט. הגענו למקום. בנין רגיל לחלוטין ללא שום שילוט על מקום לינה וכבר התחלתי לחשוש שעבדו עלי פעם נוספת. טלפון לבעלים שמגיע תוך זמן קצר.

בניין מגורים רגיל שהבעלים "הפקיע" חצי קומה והפך אותה למלון בוטיק קטן (3 חדרים).

אהבתי שהכניסה לבניין היא באמצעות מפתח, כמו גם הכניסה למלון וכמובן הכניסה לחדר (עודף ביטחון לא מזיק לאיש).

הזמנתי דרך הבעלים חנייה מקורה ומאובטחת (10€) בבניין (הכניסה הראשית עם שלט והרכב ננעל עם דלת בחנייה הפנימית המשותפת).

כבר חדר הכניסה הקטנטן המשמש כחדר הקבלה מושך את תשומת הלב עם תמונות אמנות על הקירות וסדר מופתי.

המטבח המצויד (רק חלק קטן)

הסבר קצר על המטבח המשותף לכל האורחים ויש בו כל מה שתרצו. תנור, מיקרו, כיריים, מקרר, מקפיא, מכונת קפה, קפסולות, עוגיות, עוגות, פירות וזה עוד ללא קשר לארוחת הבוקר.

חדר מרווח – מבט מהסלון

אנחנו בחדר הראשון משמאל. חדר גדול מאד מסודר יפה, כולל מיטת שינה גדולה, ספה בסלון, שולחן כתיבה,

חדר השירותים

חדר שירותים גדול ומרפסת. בחדר סלסילת פירות, שוקולד ובקבוק יין טוב (דגמנו).

זהו רק חלק ממגוון ארוחת הבוקר – יש עוד

למחרת – ארוחת בוקר. וואו, וואו, וואו. לא ציפינו ממקום כזה קטן למבחר כזה והכל איכותי מאד, כולל נקניקים, גבינות צהובות ולבנות, קפה מכל הסוגים, מספר סוגי לחם ולחמניות, ירקות, עוגות ועוגיות ובטח שכחתי עוד דברים.

המיקום מושלם לסיור בעיר העתיקה. קרוב מאד לקו התפר בין החלק החדש לעתיק.

הבעלים מאד שירותי ורק רוצה שתהיו מרוצים. מסביר על העיר ונותן מפה עם מסלולי הליכה מוצעים. גם אם תירצו להתלונן, לא תמצאו על מה.

לקינוח – המחיר ממש מציאה.

איפה אוכלים בלצ'ה

במלון: ארוחת בוקר מצוינת – פירוט בכתבה על המלון

La bottega del Corso – vineria – pizzicheria

יושבים על המדרחוב, בחוץ, עם פלטת גבינות, נקניקים וכוס יין. לא צריך יותר

באחד מרחובות העיר המלאים במסעדות משכה את עינינו מסעדה קטנה עם מספר שולחנות בחוץ. פשוט הצצנו על האנשים שישבו וראינו שכל אחד עם פלטת נקניקים מכובדת וכוס יין. החלטנו שזה מתאים לנו.

וכל מילה מיותרת

היזמנו פלטת נקניקים, פלטת גבינות,  2 כוסות יין, בקבוק מים ושילמנו על כל הטוב הזה 44€

(מיקום – google maps)

Spiriti Gourmet

השם גורמה – האוכל רגיל

בערב השני הימרנו על פיצרייה שנראתה חדשנית והייתה ליד המלון (מיקום – google maps)

גינה מקסימה לישיבה במזג אויר טוב עם פיצה וכוס יין

יש אזור פנימי ואזור חיצוני, גינה יפה, שם ישבנו. הגינה מוארת, מגיעות הרבה משפחות. מגוון אין סופי של פיצות, כולל מתוקות.

נחמד לשבת פיצות סבירות, לא התעלפתי. מתאים מאד עם ילדים או משפחות. ארוחה אינטימית פחות מומלצת.

מה עושים בלצ'ה

העיר העתיקה אינה גדולה והיא רשת רחובות קטנים ויפים מלאים במסעדות וחנויות וכנסיות ועתיקות.

הגענו ללצ'ה ביום ראשון. להפתעתנו ושמחתנו ביום זה סוגרים את הרחובות וניתן לשוטט בעיר העתיקה בלי כלי רכב חולפים.

האמפיתיאטרון

חולפים ליד האמפיתיאטרון הרומאי העתיק. שרידים שמורים די יפה. העפנו מבט מבחוץ והמשכנו. ממשיכים לפיאצה דל דואומו. כנסייה מרשימה מאד, מבחוץ. נכנסנו לכיכר. מיד מצד ימין יש בית קפה קטן שולחנות פזורים בחוץ. תפסנו שולחן קטן, התיישבנו, הזמנו ופשוט הסתכלנו מסביב כאילו אנחנו בחול.

ממשיכים לשוטט ועוברים ליד בזיליקת סנטה קרוצ'ה. הרחובות מלאים אנשים משוטטים, קונים יושבים במסעדות, הכל מלא.

העברנו כמה שעות וחזרנו למלון.

יום טיול בסנטה מריה דה לאוקה וערי החוף

יעד הנסיעה הוא הצ'ופצ'יק בקצה עקב המגף – סנטה מריה דה לאוקה. ככלל אנחנו אוהבים להגיע למקומות הכי צפוניים, מערביים וכו' וגם נסיעה בכביש החוף נראתה מעניינת אז תיכננו יום שלם של נסיעה עם עצירות היכן שיראה לנו.

את היום התחלנו באיחור בגלל הצורך לטפל בחוסר האוויר שהיה בגלגל. בתאום עם חברת ההשכרה הופנינו למוסך, שלא היה בכתובת אליה הופנינו. האיטלקים פשוט לא מעדכנים. בירור נוסף והיגענו למקום נוסף שם טופלנו בסבר פנים יפות – וגם הרכב. הבעיה שמנהל המוסך החליט שצריכים להחליף 2 צמיגים (תקלה בצמיג אחורי) אז חיכינו עוד שעה, עד שהתקבל אישור מחברת ההשכרה. בזבזנו כ-3 שעות חשובות ויצאנו רק בצהרי היום.

היות ורצינו להגיע מהר ככל האפשר בחרנו לנסוע בדרך המהירה ביותר ( קצת יותר משעה) אבל יחסית משעממת.

Capo Santa Maria di Leuca

מבט מהכף על העיירה סנטה מריה די לאוקה

יפה לראות איך הנוף משנה פניו והופך להיות שטוח יותר וים תיכוני עד שמגיעים קרוב לקצה ומתחילים להיות בבדידות על הכביש. סנטה מריה די לאוקה הוא שם הישוב הדרומי ביותר אבל לא נכנסים אליו אלא ממשיכים עם השילוט לכף שהיא הנקודה הדרומית ביותר. תצפית נחמדה על הישוב אבל לא שווה להגיע רק בשביל התצפית.

כביש SP358

שווה לנסוע לשם בשביל ההמשך. כביש החוף המזרחי sp358. מתחילים לחזור ופונים ימינה כדי להיצמד לחוף המזרחי ולנסוע בדרך צרה, איטית, דומה לדרך אמלפי בכל הקשור ליופי ושונה ממנה בכל הקשור לתנועה. כאן אין תנועה ויש נופים יפים.

Bar Ristorante L'Incanto

ככה נראה חוף רחצה טיפוסי. בארץ יותר שווה

הדרך מתפתלת לה ומחייבת אותי להיות מרוכז בנהיגה. באזור חוף il ciolo אנו חולפים על גשר ולאחריו פונים ימינה מה שמחייב אותי להאט עוד יותר

המסעדה לאחר מעבר הגשר

בזווית העין אני קולט חנייה עם שלט של מסעדה. בגובה הקרקע לא רואים כלום למעט איזה סוכונת קטנה. מזל שבכל זאת עצרנו. (מיקום – google maps)

המבנה שאינו ניראה מהכביש אבל מקום נפלא לארוחת צהריים קלה

יורדים במספר מדרגות ומגיעים לחדר המסעדה עם חלונות זכוכית ענקיים המאפשרים לך תצפית נהדרת אל החוף הסלעי.

הזמנו שם, כרגיל, קפרזה (15€). מבחר פירות ים (24€), מים (2.5€) וקפה (1.5€). יחד עם קופרטו (5€). הפעם, בגלל הדרך ויתרנו על היין. כל הטוב הזה עלה לנו 48€. אולי קצת יקר, אבל יחסית למקום ונדירות המבקרים, עדין לא יקר.

מה שכן – הם מציעים לך פלטת ים, מנה שלא כתובה בתפריט, ואם תזמין אותה, תשלם סכום גבוה הרבה יותר. יתכן שיהיה כדאי אבל מומלץ לשאול על המחיר.

עם רעש ותנועת הגלים מרגיש יותר יפה

משם המשכנו לנסוע עוד מספר קילומטרים עד marina serra, פניה שמאלה וחזרה ללצ'ה (כשעה).

לצערי לא היספקנו להגיע לאוטרנטו, ברינדיזי וגלטינה.

לקח והמלצה שלי: צאו מלצ'ה בשעות הבוקר לכיוון מזרח עד ל- san cataldo ומשם היצמדו לדרך החוף לכיוון דרום. זהו לא מסלול שתוכנת ניווט תמליץ עליו כי משך הנסיעה בו כפול מהרגיל. לדעתי יהיה יפה לנסוע בדרך קשה אך לא שגרתית – וחזרה בדרך נוחה ומהירה.

05/2022

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.