חיפוש

ליד מנזר דיר ראפאת

ביקור ראשון

ליקב מוני שני יתרונות. הדרך היפה והנוף

הגענו באמצע השבוע והמקום כמעט ריק. מרכז המבקרים הוא חנות יין ומוצרים נוספים כמו גבינות ושמן וניתן לטעום מהיינות ללא הסבר וללא עלות (לנו לא הציעו כלל הסברים). ואולי זו הדרך הנכונה – אל תספר סיפור ותן לטעום. טעים – נקנה.

בחוץ 2 סככות ענק עם שולחנות מול נוף יפה. בואו ליקב, קנו יין וגבינות ותפתחו שולחן, ללא טרחה ומאמץ, מול הנוף.

הסככה והנוף ביום יפה

נכון שהיין שטעמתי היה פחות טעים לי אבל לפי גודל הסככות, כנראה בסופי שבוע המקום מלא וגדוש (לפי כמות השולחנות)

בואו ושיפטו בעצמכם.

ביקור שני

היות ובהרבה מקומות אני שומע מילים טובות על היקב ולכן, כמעט שנה אחרי הביקור הראשון (8 חודשים, ליתר דיוק), החלטנו לבוא פעם נוספת, ביום שישי, מוכנים ומזומנים לביקור וטעימת יין כהלכתו.

על הדרך והנוף, כבר כתבתי

כבר בחנייה רואים שהיום יהיה משהו אחר. מגרש הכורכר מלא ברכבים, מחסום למניעת כניסת רכבים הרגילים להגיע באמצע השבוע עד לסככת הישיבה. אז הלכנו 3 דקות ברגל והגענו.

היקב / החנות ……………………………………צילום מאתר היקב

נכנסנו לחנות ואורו עינינו. שלושה בחורים צעירים מאחורי הדלפק, תור טועמים לפניהם והם מוזגים טעימות חינם לבקשת הקהל.  אני מודה ליקב על הגישה המכבדת את הלקוח. לכאורה אפשר לבוא לטעום וללכת וזה לא יעלה לך שקל.

היות וליקב יש מספר סדרות, הטעימות הראשונות שתקבלו יהיו מהסדרות הרגילות. אם תבקשו משהו מסוים תקבלו טעימה מעמדת הבקבוקים שבמקרר התצוגה.

ככל הנראה, בפועל השיטה מוכיחה את עצמה. לאחר הטעימה והחלטה האם תירצו יין בבקבוק או בכוס, קחו מגש ופנו למקררים ולמדפים שם תמצאו גבינות צהובות, לבנה, יוגורט, מטבלים שונים, זיתים ולחם סטייל ביגלה ירושלמי, אם כי פחות טעים.

גשו לקופה ושלמו. עבור הכוסות תשאירו פיקדון של 10 ₪ לכוס, חיזרו וקחו את היין.

בצד הדוכן תמצאו עובד שתפקידו לחתוך את הגבינות, לפתוח את הלבנה ולארגן את כל המטעמים בצלחות והוא עושה זאת במהירות ויעילות וכל מה שנשאר הוא לבחור את מקום הישיבה.

אם בחרתם בחוץ, שבו ותיהנו מהנוף. הסככות גדולות ובדרך כלל יהיה מקום, גם אם לא בשורה הראשונה.

המערה ושולחן האבירים………………………..הצילום מאתר היקב

אם בחרתם בפנים, בהמשך החנות מספר מדרגות או מסלול שיפועי מובילים למערה שאת רוב החלל בה תופס  שולחן אבירים גדול ומאחוריו, דלת סורג מרשימה לחלק המשמש לאחסון היינות המתיישנים של היקב. תפסו מקום ליד השולחן ותתחילו להנות.

יינות הטעימה

היות ובאנו ביום קיץ חם, בחרנו לטעום יינות קלילים וקרירים. התחלנו ב סדרת נחל ממנה בחרנו לטעום קאלדוק רוזה 2021 (זן אותו אני טועם בפעם הראשונה) וגוורצטרמינר 2021. מסדרת אסטייט ריזרב. טעמנו את השרדונה. מחירי היין בכוס, אם אני זוכר נכון, כ- 35 ₪ .

לאחר שטעמנו בחרנו להמשיך עם כוס מכל אחד מהסוגים. הוספנו ליין מספר גבינות שעולות סביב 30 ₪ למוצר – מחיר הוגן וירדנו למערה.

במערה האוויר לא חם אך לא קר, אין מזגן אלא קירור טבעי בלבד. ישבנו, נהנינו וחזרנו הביתה מרוצים.

סיכום החוויה

יופי של דיל, יין טוב ולא יקר, נוף יפה ואפילו הדרך.

נחזור, בהחלט נחזור עם כל המשפחה.

מקום: על בסיס מקום פנוי

נגישות: כן

לאתר היקב: לחץ כאו

12/2021

8/22

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.