חיפוש

מסעדה roka
איה oia סנטוריני

ספוילר:

לטעמי, המסעדה הטובה ביותר שאכלנו בה באי. אכלנו בה פעמיים, המחיר לא זול, אבל מומלץ. אוכל מקומי, יצירתי וטעים. שרות מצוין.

המיקום

קשה להגיע למסעדה הנחבאת באחד מהרחובות הצדדיים והצרים באיה. כשמציצים פנימה רואים חצר נחמדה וצנועה. אבל לא מזמינה במיוחד, יחסית לחצר של קרמה, לדוגמה.

באנו בשעות אחר הצהריים, ללא הזמנה ולמזלנו נמצא לנו מקום בחדר הפנימי. המזגן עבד וצינן את האויר.

התיישבנו, ורק אז ראינו שלמסעדה יש לה חדר פנימי נוסף ואפילו מרפסת שכל המקומות בה היו מוזמנים מראש. למה?

כי במרפסת ניתן לשבת ולצפות בשקיעה המפורסמת של האי.

מה שתינו

כוס יין לבן, אדום (6.5€) כל כוס ורוזה (6.5€)

מבחר היין בכוסות לא קיים. יש סוג אחד אבל אפשרו לנו לטעום טרם הבחירה, המזיגה בכמות יפה והיין היה מלווה נהדר לארוחה.

ראשונות

סלט קיקלאדי – cycladic scent (12€)

היו כמה אפשרויות לסלטים והפעם העדפנו ללכת במקום הסלט היווני הסטנדרטי על סלט עם טוויסט.

אחד המרכיבים תואר בתרגום מאנגלית – לבבות ירקות רכים – בפועל לבבות חסה. בנוסף עגבניות יבשות למחצה, צלפים, עגבניות, פרוסות חזיר, חומץ בלסמי מיושן.

מאד אהבנו את המנה.

סביצ'ה דג (17€) במיץ לימון, עם עשבי תיבול וקצף אפרסק

כזה עוד לא ראינו. יופי של מנה, בנראות ובטעם.

קנלוני חציל לבן – white aubergine cannelloni (10.5)  ממלוא בגבינת עיזים, ומצופה בקרסט עגבניות מיובשות למחצה ועשבי תיבול

פגז של טעמים. כל המנה פשוט נמסה בפה.

עיקריות

קלמארי במרינדה על הגריל (18€)  ירקות חתוכים, רוטב רוקט ושמן לימון וירקות.

מכיר קלמארי, אכלתי קלמארי, כזה עוד לא היה. גם הטעמים, גם הרכות. וואו אחד גדול.

מילפיי עגל (21€)  עם קרם חציל, חציל קריספי וחתיכות אפרסק מזוגג

לפעמים אני מרגיש שאייל שני תרם את חלקו לתפריט. אבל התוצאה טעימה.

קינוח

מילפיי כתוש – crushed millefeuille (9€)

עם עלי מאפה פריכים מפוררים, קרם וניל וגלידה

יין קינוח וינסנטו של סיגלאס (10€)

סיום הולם לארוחה נהדרת

ביקור שני

היות ופינינו את החדר בבוקר והטיסה חזרה הייתה מתוכננת לשעות אחרי הצהריים החלטנו שארוחת צהרים ברוקה היא דרך נהדרת להעביר את הזמן. חוץ מזה רציתי לוודא האם החוויה הראשונה הייתה חד פעמית או שהמסעדה מספקת חוויה בכל פעם.

הזמנו מקום במרפסת. קצת חששנו מהחום אבל הרגיעו אותנו.

מרפסת לא גדולה. פחות מ-10 שולחנות. עץ גדול עושה צל

ואם תסתכלו טוב תבחינו שעל העץ יש זוג אופניים, כקישוט.

מנות ראשונות

גבינת גרוייר מנקסוס – gruyere cheese from naxos (9€)  עם קרסט שקדים, קרם ליים, דבש פלפל ופלפל טרי

בואו נתחיל עם השם. גבינת גרוייר היא מגרוייר בשוויץ ולא מנקסוס, אבל הכוונה ברורה ולא נבוא למסעדה בטענות.

המנה ניראת כאילו אין בה שום דבר מיוחד אבל השילוב של גבינה טובה שחוממה וצופתה עם נקודות הרטבים שבצד גורמים לחך לקפוץ משמחה.

סלט קיקלדי cycladic scent (12€)

הסלט היה קצת שונה, שלא כמו בפעם הקודמת אבל עדיין היה נהדר.

מנות עיקריות

קיבת חזיר מעושנת – homemade smokes pork belly (18€)

מנה שחששנו לקחת. גם חזיר, גם קיבה. חששנו ממנה שומנית. סייעו לנו בהחלטה סועדים לידנו שהזמינו. ראינו את המנה והחלטנו ללכת על זה.

פגז. מזמן לא אכלנו בשר ברמה כזו. השומן נמס, מתמזג ומעניק עושר טעמים לבשר. גם רך ונמס בפה וגם לא רך מדי.

בופאלו  ריב איי סטיק – grilled buffalo ribeye from serres (29€)

בופאלו יכול להיות גם גם ביזון (אמריקאי) אבל אני מניח שכאן מתייחסים ל-תאו שהיא חיה כשרה.

Ribeye הוא הנתח שאנחנו מזהים כ-אנטרקוט. ההבדל הוא ש"ריב איי" הוא המינוח האמריקאי ואנטרקוט – צרפתי.

הסטיק הגיע מדיום רייר, עשוי במקצועיות, רך ומלא טעמים. חבל שנראה לא משהו. פסי הגריל חיוורים משהו, גם העובי.

תפוחי האדמה שליד מצוינים ומלאי טעם, גם הם וגם רוטב החרדל המשוח בצד. הכל משתלב.

מנה אחרונה

פרפה דבש – handmade honey parfait (9.5€)  עם בסקוויט קריספי, דבש דבורים וגלידה פיסטוק.

המנה ניראתה קצת לא מאורגנת, כאילו הקונסטרוקציה הורכבה ונפלה בדרך אלינו. לא בדקנו כי הטעמים היו נהדרים.

שתיה

2 בקבוקי מים גדולים (2.5€ כל אחד)

כוס יין לבן (6.5€) ואדום (6.5€) – כמו בארוחה הקודמת

2 אספרסו (3€ כל אחד)

אני מציין את האספרסו, לא בגלל המשקה אלא בגלל ההגשה, הכוס והספל שיוצרו במיוחד למסעדה על ידי אמן יווני.

לסיכום

סהכ ארוחה ראשונה 125$ ושנייה 104€ לפני טיפ.

כפי שאתם רואים, המקום לא זול. אבל….

השרות נפלא

האווירה נהדרת

המרפסת מומלצת במיוחד לשקיעה.

האוכל והבישול אמנם מקומי אבל עם יצירתיות בהגשה, והכי חשוב – טעים מאד.

בארץ זה היה עולה יותר.

לאתר המסעדה: לחץ כאו

05/2023

יצחק (צחי) ספיר

שמי צחי, אני בשלב השלישי והמעניין בחיי הבוגרים ולמרות שהוכרזתי "זקן רישמית", אני צעיר ברוחי (60+ זה ה-40 החדש) וסוף סוף אדון לעצמי.
אני מרגיש לגמרי בגיל הנכון לחוות (כמעט) את כל מה שלעולם יש להציע ובתנאי שלא אצטרך להתאמץ יותר מדי. לכן לא תמצאו אצלי המלצות למיטיבי לכת אבל בהחלט תוכלו למצוא המלצות למיטיבי לסת והנאות החיים.